Dit ben jij
volgt jou! Dat wil ik niet!
Jij volgt
Jij en zijn buddies
Wil je volgen?
Hieronder zie je de nieuwe versie van ValtAf.nl. Terug naar de oude website.   Meer informatie
Deelnemers Forum Webshop
Inloggen

5:2 vastendieet

5:2 vastendieet, Intermitterende vasten

Intermitterende Vasten betekent niet stoppen met eten. Het betekent het verminderen van de hoeveelheid die je eet, maar alleen voor heel korte perioden. Dus buiten deze periodes eet je zoals je gewend bent, zonder restricties.
De methode is eenvoudig: 2 dagen vasten, afgewisseld met 5 dagen gewoon eten.
De geadviseerde voeding op de vastendagen is gezond en vitaminerijk en magere eiwitten (vlees, vis, ei) en veel groenten.
De vasten dagen mogen worden ingevuld zoals je zelf wilt maar voor mannen geldt een limiet van 600 caloriën per vastendag en voor vrouwen 500 calorieen. Je bespaart hierdoor al gauw zo'n 3000 kilocalorieën per week, voldoende voor gewichtsverlies. Je kunt zelf bepalen op welke dagen van de week je vast. Na een dag vasten volgt altijd weer een dag waarin je gewoon kunt eten, dat vooruitzicht maakt de vastendagen beter vol te houden.

Het maakt in principe niet uit wanneer je je twee vastendagen inlast, zolang ze maar niet achtereenvolgens worden ingepland. Er moet dus minstens één onbegrensde dag tussen beide restrictiedagen zitten. Op de vastendagen van het 5:2 vastendieet mag je je calorieën in één keer gebruiken, maar ze ook spreiden over de dag. Het idee hierachter is dat men nog nooit wetenschappelijk heeft vastgesteld dat een groot ontbijt effectiever is voor gewichtsafname dan eten gedurende de dag.

De vastendagen maken je meer bewust van wat je eet en drinkt; dit kan (onbewust) ook effect hebben op je voedselinname op de andere dagen. De achterliggende gedachte is dat je zodoende leert om op de gewone eet dagen goede en gezonde keuzes te maken

Nog geen lid?

Meld je nu gratis aan om ook af te vallen of om onze afvallers bij te staan

81 volgers